نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[فراموشی کلمه عبور]
صفحه اصلي > لوای تشیع > انتظار 


مدعیان دروغین مهدویت در عصر امام حسن عسکری(ع)
مدعیان دروغین مهدویت در عصر امام حسن عسکری(ع) مدعیان دروغین پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) بزرگ‌ترین خطر مربوط به مدعیان دروغین مهدویت بود؛ این مدعیان یا خود را جانشین امام حسن عسکری(ع) می‌دانستند و یا متوقف بر امامت امام عسکری(ع) به‌عنوان آخرین منجی شدند. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا نزدیکی به عصر غیبت امام زمان(عج) به‌عنوان آخرین منجی بشریت در عصر امام حسن عسکری(ع) ناخودآگاه تهدیداتی را متوجه خاندان وحی و شیعیان کرده بود.
 ٠٦:٤٠ - 1396/10/06 - نظرات : ٠متن کامل >>
شیوه‌های آماده‌سازی شیعیان برای ورود به عصر غیبت
شیوه‌های آماده‌سازی شیعیان برای ورود به عصر غیبت/ ضرورت وجود امام نویسنده کتاب سیره سیاسی معصومان(ع) در عصر حاکمیت جور گفت: یکی از شیوه‌های رفتاری معصومان در آماده‌سازی شیعیان برای ورود به عصر غیبت، ایجاد ارتباط از طریق مکاتبه است. به گزارش خبرنگار مهر، ائمه(ع) در دوران امامت خود با توجه به ویژگیهای عصر و زمان خود و همین طور حاکمان ظلم و جور و همین طور درک و شناخت مردم و نحوه فعالیت ضد دینی و قرآنی حکمای اموی و عباسی رفتارهای خاصی را از خود بروز دادند، برخی به صورت آشکارا و مستقیم با حکام مستبد درگیر شدند و برخی به صورت غیرمستقیم و ... . این امر باعث شده که این شبهه پیش آید که چرا برخی از ائمه(ع) با حاکمان ظلم و جور مبارزه نکردند.
 ٠٥:٥٥ - 1396/09/09 - نظرات : ٠متن کامل >>
امامت امام عصر(عج) در کودکی نشانه حکمت خداوندی است
امامت امام عصر(عج) در کودکی نشانه حکمت خداوندی است عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت:خداوند، پیامبرانی را در کودکی به مقام نبوّت مفتخر ساخته بود که از این جمله می توان به حضرت عیسی‌ بن مریم(ع) و حضرت یحیی بن زکریا(ع) اشاره کرد. حجت الاسلام خدامراد سلیمیان، استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت فرارسیدن نهم ربیع الاول، آغاز امامت و ولایت حضرت حجت(عج) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امامت، به معنای پیشوایی، پیشروی و رهبری در جامعه است. امام(ع) نیز، به معنای پیشوا، پیشرو، مقتدا، قیم، مصلح، الگو و راه اصلی و راهنما تعبیر می شود.
 ٠٥:٤٥ - 1396/09/09 - نظرات : ٠متن کامل >>
قرن ظهور و حضور
قرن ظهور و حضور در دهه آخر قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و همه فرضیات جامعه شناسان، تاریخ دانان و علمای علم سیاست را به هم ریخت. به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس روزنامه «رسالت» در سرمقاله خود به قلم «سیدمسعود علوی» نوشت: آیات زیادی در قرآن حکایت از ظهور مردی از سلاله پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دارد که خواهد آمد و بساط ظلم و تبهکاری و نقض حقوق بشر و نقض حقوق الهی در زمین را برخواهد چید. روایات بسیاری هم از شیعه و سنی نقل شده است که مبیّن آیات یاد شده است. (1) از جمله اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می گرداند تا مردی از خاندان من حاکم جهان شود. نام او نام من است. او زمین را از عدل و داد پر می سازد، همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد.» (2)
 ٠٩:١١ - 1396/09/08 - نظرات : ٠متن کامل >>
بنازید ، بنازید که خوبان جهانید
بنازید ، بنازید که خوبان جهانید ملت ها در آرزوی دولت بیدار یار و یوسف زهرا (س) و منتقم خون حسین (ع) هستند. کسی که به سوی حسین (ع) می رود، دائم در حرکت است تا به مقصد برسد. مقصد کجاست؟ به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان " بنازید ، بنازید که خوبان جهانید" به شرح ذیل می باشد: اربعین حسینی امسال بیش از سال های گذشته ذهن نخبگان جهان را به خود مشغول داشته است. آنها از هم می پرسند برای برگزاری یک میتینگ سیاسی میلیون ها دلار خرج می شود اما شمار محدودی می آیند، چه طور می شود یک انسان 14 قرن پیش فراخوان «هل من ناصرٍ ینصرنی» بدهد، میلیون ها انسان در هزاره سوم میلادی در مقیاس ده ها میلیونی به دعوت او لبیک بگویند و با پای پیاده و با هزینه خود در این میتینگ شرکت کنند؟!
 ٠٥:٠٤ - 1396/08/17 - نظرات : ٠متن کامل >>
«اربعین»، جغرافیای معرفتی کربلا برای ترسیم آینده‌نگری در عصر ظهور
«اربعین»، جغرافیای معرفتی کربلا برای ترسیم آینده‌نگری در عصر ظهور باید کنگرۀ عظیم اربعین حسینی را انقلاب ارتباطی در جهان معاصر به شمار آورد، زیرا ارتباطات به تاریخ، جغرافیا و آینده‌نگری می‌پردازد و اربعین تعبیر حقیقی تاریخ عاشورا و تبیین جغرافیای معرفتی کربلا برای ترسیم آینده‌نگری در عصر ظهور تلقی می‌شود. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع)، یادداشتی را با عنوان «راهپیمایی اربعین؛ تجلی وحدت اسلامی و ارتباطات میان فرهنگی» به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است.
 ٠٤:٥٩ - 1396/08/17 - نظرات : ٠متن کامل >>
زمانی که فقر و نداری از بین می رود
زمانی که فقر و نداری از بین می رود در زمان امام مهدی عجل الله تعالی فرجه علاوه بر بی نیازی ظاهری که در اثر افزایش تولید و توزیع عادلانه ثروت، حاصل می شود، بشر از نظر روحی و باطنی نیز به بی نیازی می رسد و روحیه زیاده خواهی از او رخت بر می بندد. زمانی که فقر و نداری از بین می رود قناعت یکی از زیبایی های دنیای پس از ظهور این است که اصلا فقر و نداری در بین مردم دیده نمی شود، آن چنان که برای پرداخت خمس و زکات واجب خود نیازمندی پیدا نمی کنند، چون علاوه بر تلاش و کوشش فراوان در امور اقتصادی با روحیه قناعت و ایثارگری به یاری یکدیگر شتافته و به دنبال تجمل گرایی و زیاده طلبی نیستند. امام باقر علیه السلام می فرمایند:
 ٠٨:٤٥ - 1396/08/13 - نظرات : ٠متن کامل >>
خاطرات خوش آینده
خاطرات خوش آینده علی مهر گرچه رسم بر این است که دلدادگان با خاطرات خوش گذشته سر کنند و یاد روزهای خوش با یار بودن را در دل زنده نگه دارند اما ما با خاطرات آینده خوشیم. با خاطرات زیبای با تو بودن، روی ماه تو را دیدن، روزهای سرسپردگی، گوش به فرمان بودن، روزهای بی‌انتظار، بی‌ترس، بی‌دغدغه، گرگ و میش کنار هم، روزهایی که زنی بی‌واهمه، تنها از شرق به غرب عالم مسافرت می‌کند. روزهای سبز بی‌نیازی، جیب‌ها یکی‌بودن، دربه‌در پی مسکین و محتاجی گشتن و نیافتن، روزهای برخاستن و بازگشتن دعای عهد خوان‌ها از قبرهایشان و لبخند شیرین صاحب‌الزمان. خاطرات شیرین با دلداربودن را یادآوری خطاهای سرزده و ندانم‌کاری‌هایی که خاطر دلبر را مکدر نموده تلخ می‌کند پناه می‌بریم به خدا از ناراحتی و غم مولا، از کارهایمان؛ پناه می‌بریم به خدا از این‌که آقا بیاید و بگویند اعمال شما سبب این همه تاخیر در فرج ایشان بود پناه بر خدا از این‌که حضرت بیاید و کاری به ما نسپارد به سبب آماده نبودنمان پناه بر خدا!
 ٠٦:٥٤ - 1396/08/03 - نظرات : ٠متن کامل >>
چه بنويسم، آقا؟
چه بنويسم، آقا؟ مي‌خواهم يادداشتي برايت بنويسم؛ مثل يادداشت كسي كه به ديدن عزيزي آمده، ولي آن عزيز، تشريف نداشته است. مي‌نويسم: خدمت امام زمان عزيزم. با سلام و احترام آمدم؛ ولي تشريف ... نداشتي؟ استغفرالله... پس چه بنويسم؟ بنويسم آمدم ولي نديدمت؟ اين جمله هم كه پر از تناقض است. اگر بودي ولي نديدمت، پس عيب از خودم است و اگر نبودي ... ولی نه، بودي. اصلاً خودت دعوت كردي، خودت در را باز كردي، خودت جايم دادي و خودت يادم دادي كه چه بگويم. پس چه بنويسم؟ بنويسم آمدم؛ كجا بودي؟ اگر به كسي جز تو اين چنين بنويسم، يا اگر كسي بي‌آن‌كه مخاطب را بشناسد، نوشته‌ام را بخواند، براي او بي‌معناست. پس چه بنويسم آقا؟ اصلاً بنويسم؟ يادداشت لازم است؟ بله لازم است. بايد كه بنويسم؛ دست‌كم براي خودم، تا خيلي چيزها را به خودم يادآوري كنم. اصلا اين‌گونه مي‌نويسم: «آمدم؛ ولي باز نديدمت. مي‌دانم كه بودي؛ تقصير من رو سياه است. به اميد ديدار. خدانگه‌دار»
 ٠٨:٠٣ - 1396/08/01 - نظرات : ٠متن کامل >>
محمد صادق کفیل در گفتگو با مهر:
مسئله انتظار یکی از عوامل تعالی و شکوفایی در عرصه اجتماعی است
محمد صادق کفیل در گفتگو با مهر: مسئله انتظار یکی از عوامل تعالی و شکوفایی در عرصه اجتماعی است معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: هیچ باوری به اندازه باور مهدویت در جامعه، امید و انگیزه و روحیه خود باوری ایجاد نخواهد کرد. خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: تبیین راه کارهای توسعه گفتمان انتظار در سطوح گوناگون جامعه اسلامی و نیز بررسی معضلات و ناهنجاری های موجود در این مسیر و همچنین تحلیل جایگاه مهدویت و بحث امید باوری و ترویج حوزه و اندیشه موعود نگری در بستر حکومتی و اجرایی وعِلمی و پژوهشی جامعه، موضوعاتی بودند که ما را بر آن داشتند تا گفتگوی مبسوطی با حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل، محقق و پژوهشگر و استاد حوزه و معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) ترتیب دهیم، که ماحصل آن را در ادامه می خوانید. *
 ٠٥:١٤ - 1396/07/29 - نظرات : ٠متن کامل >>
اولین نشانه‌ی ظهور بر اساس روایات
اولین نشانه‌ی ظهور بر اساس روایات یکی از بحث‌های مطرح در موضوع مهدویت بحث نشانه‌های ظهور است، اگر به روایات دقت کنیم از پنج نشانه به عنوان علائم ظهور نام برده شده و گفته شده خروج سفیانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه، خروج یمانی و خسف بیدا از نشانه‌های ظهور هستند.(سایت رهروان ولایت، کد: 104636) بخش مهدویت تبیان اولین نشانه‌ی ظهور بر اساس روایات یکی از بحث‌های مطرح در موضوع مهدویت بحث نشانه‌های ظهور است، ا
 ٠٥:٥١ - 1396/07/15 - نظرات : ٠متن کامل >>
حجت الاسلام حسینی:
صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی منتظران حضرت ولی عصر است
حجت الاسلام حسینی: صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی منتظران حضرت ولی عصر است حجت الاسلام حسینی در همایش ستارگان ادب و ایثار گفت: صبر در برابر مصائب و مشکلات زندگی، ویژگی دیگر منتظران حضرت ولی عصر(عج) است و همچنین از نشانگان یاران امام حسین بن علی(ع) است. به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ستارگان ادب و ایثار و مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، تحصیل کرده و پژوهشگر حوزه علمیه قم و کارشناس حوزه دین و فرهنگ، و با حضور روحانیون و طلاب و سایر گروه های مردم در حوزه علمیه و مسجد امام حسین(ع) شهرری برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مجلس سوگواری به تبیین عوامل و اسباب قرب به پرودگار متعال پرداخت و گفت: اخلاص و انجام کارها صرفا با نیت الهی، از عوامل قرب به خداوند است.
 ٠٦:١٣ - 1396/07/11 - نظرات : ٠متن کامل >>
حیدری تهرانی در حسینیه اندیشه:
امتحان شیعه در عصر غیبت همراهی با عقلانیت‌های غیرمعصوم است
حیدری تهرانی در حسینیه اندیشه: امتحان شیعه در عصر غیبت همراهی با عقلانیت‌های غیرمعصوم است امتحاناتِ جامعه شیعه پس از غیبت تا دورانِ ظهور، همراهی با عقلانیتِ های غیرمعصوم در عبور از امتحاناتِ «امت و حکومت و تمدن» است و در صورت سربلندی مقدماتِ ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم می‌گردد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق حیدری تهرانی به مناسبت ایام محرم هر شب با موضوع »قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن» در حسینیه اندیشه سخنرانی می کند. در ادامه متن سخنرانی شب هشتم برابر با ششم مهرماه از نظر شما می گذرد؛
 ٠٥:٥٦ - 1396/07/11 - نظرات : ٠متن کامل >>
رابطه بین عزاداری برای سالار شهیدان (ع) و انتظار مهدی (عج)
رابطه بین عزاداری برای سالار شهیدان (ع) و انتظار مهدی (عج) پیوند میان نهضت عاشورا و نهضت انتظار، پیوند درست و حقیقی است؛چراکه به‌طور طبیعی انتظار می‌رود خطی که در کربلا، روشن و از خط انحراف و نفاق، بازشناخته شد، روزی پیروز گردد. به گزارش خبرنگار مهر، زمانی عزاداری و زنده‌داشت خاطره‌ کربلا و قیام عاشورا می‌تواند تأثیرگذار باشد که بتواند خط فکری صحیح را زنده نگه دارد و بستری را برای تحقق وعدۀ الهی،فراهم آورد. با دقت در ادعیه و زیارات ، می‌توان توجه به این جریان را مشاهده کرد؛چراکه آن‌ها معمولا با سلام و درود بر پیامبران شروع می‌شوند و در ادامه به جریان عاشورا می‌رسند و آن‌گاه،این جریان را با وعده‌ی تحقق حاکمیت دین،پیوند می‌دهند.این، همان خط فکری است که می‌بایست زنده نگه داشت. این‌گونه است که میان نهضت عاشورا و نهضت انتظار،پیوند درستی برقرار می‌شود.
 ٠٦:٥٠ - 1396/07/10 - نظرات : ٠متن کامل >>
موعود در ادیان ‌الهی و غیر ‌الهی
موعود در ادیان ‌الهی و غیر ‌الهی ایمان به ظهور منجی بشریت از وضع موجود و اقامه عدل و داد، به صورت فطری در نهاد بشر وجود دارد؛ از این رو این عقیده در هر ملت و دینی وجود دارد. شکی نیست که اعتقاد به اصلاح جامعه از وضعیت موجود، از ابتدای تاریخ بشر در ذهن مردم وجود داشته است و از عقاید اختصاصی دین اسلام نیست. زهرا رضاییان- بخش مهدویت تبیان موعود در ادیان‌الهی و غیر‌الهی در بین ادیان آسمانی قبل از ظهور اسلام مشاهده می‏ کنیم که همگی خبر از وقوع این حقیقت داده و حتی صفات مصلح و راه‏ کارهای اصلاحی او را نیز بیان کرده ‏اند، گرچه نام او را مهدی و دعوت اصلاحی او را به نام مهدویت نگذاشته‏ اند. این عقیده و فکر حتی به ادیان دیگر از قبیل زردشتی و برهمنی و... نیز سرایت کرده است.(1) در میان ادیان آسمانی و آیین ‏های شبه دینی و ملت ‏ها، می ‏توان از آن ها نام برد:
 ٠٧:٤٣ - 1396/06/21 - نظرات : ٠متن کامل >>
حجت‌الاسلام کفیل در گفت‌وگو با فارس:
«عرفات» سرزمین هم‌نفس شدن با حجت خدا و پیوند با امام عصر(عج) است
حجت‌الاسلام کفیل در گفت‌وگو با فارس: «عرفات» سرزمین هم‌نفس شدن با حجت خدا و پیوند با امام عصر(عج) است معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: عرفات، سرزمین هم‌نفس شدن با حجت خدا و معرفت و پیوند با امام عصر(عج) است؛ عظمت خانه خدا به خاطر سکونت نبی خاتم و عظمت عرفات و مشعر و منا به نفس کشیدن حضرت مهدی فاطمه(س) است. حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به دهه ذی‌الحجه و ایام برگزاری حج، گفت: خداوند متعال در آیه 27 سوره مبارکه «حج» مبنی بر «وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا» دستور اعلان حج را می‌دهد اما مقصد حج، خطاب به این است که ای پیامبر، مردم به سوی تو بیایند. بنابراین خداوند مقصد حج را نبی‌ و امام معرفی می‌کند.
 ٠٥:٠٢ - 1396/06/08 - نظرات : ٠متن کامل >>
پاسخ آیت الله طبسی به ولیعهد عربستان، پیرامون مهدویت
پاسخ آیت الله طبسی به ولیعهد عربستان، پیرامون مهدویت قم نیوز: در پی اظهارات لغو و ساده لوحانه بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در خصوص ایران و مهدویت، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو هیات امنای مركز تخصصی مهدویت با انتشار یادداشتی نسبت به این اظهارات پاسخ داد. اسخ عضو هیات امنای مركز تخصصی مهدویت به اظهارات ولیعهد عربستان پیرامون مهدویت
 ٠٦:٤٣ - 1396/05/05 - نظرات : ٠متن کامل >>
فرهنگ مهدویّت در کلام امام خمینی (ره)
فرهنگ مهدویّت در کلام امام خمینی (ره) انتظار فرج ما هم انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقّق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود. رهبر ما رهبر همه شما و ما، وجود مبارک بقیه¬الله است و باید ما و شماها طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را ـ که رضایت خداست ـ به دست آوریم. عرضه اعمال به امام زمان (عج) در روایات هم هست که هفته‌ای دو¬مرتبه، اعمال بر ولی امر امام زمان (عج) عرضه می‌شود. توجه داشته باشید کارهایتان طوری نباشد که وقتی عرضه شد بر امام زمان (عج)، خدای نخواسته آزرده شود.
 ٠٦:٤٠ - 1396/03/13 - نظرات : ٠متن کامل >>
آیت الله اراکی:
مهم‌ترین شرط ظهور بازگرداندن حیا به امت اسلام است
آیت الله اراکی: مهم‌ترین شرط ظهور بازگرداندن حیا به امت اسلام است دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد تفرقه در میان امت، هجوم به هویت امت است و سبب نابود شدن امت اسلامی می‌شود به همین علت وحدت امت اسلامی مهم‌ترین مؤلفه ظهور امام زمان(عج) است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محسن اراکی ظهر روز(جمعه) در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه اندیشه مهدویت به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث دنیای کنونی مطرح است، گفت: این اندیشه دارای بخش‌های متعدد است که باید به صورت جامع به بررسی این بخش‌ها پرداخت شود.
 ٠٨:٤٩ - 1396/02/25 - نظرات : ٠متن کامل >>
استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع):
جایگاه آموزه های مهدوی در احیای تمدن اسلامی
استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع): جایگاه آموزه های مهدوی در احیای تمدن اسلامی/شوق جهانی برای ظهور همایون، ا ستاد دانشگاه گفت: امروز شوق جهانی برای ظهور منجی وجود دارد و در روایات آمده که مردم به دنبال حضرت مهدی (عج) می روند و نام و محبت ایشان بر زبان و دل افراد می افتد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی همایون، استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) درباره جایگاه آموزه های مهدوی در احیای تمدن اسلامی گفت: در رابطه تمدن و مهدویت دو مساله وجود دارد. اول اینکه آیا موضوع مهدویت و جریان ظهور را امر تمدنی می دانیم یا خیر؟ شاید این تفکر وجود داشته باشد که جریان مهدویت یک اتفاق و شورش و قیام است در زمانی که مردم در فشار قرار گرفته اند. در حالیکه مهدویت چنین موضوعی نیست. تمدن کمترین واژه ای برای بیان تحولات بعد از عصر ظهور است که می تواند آن زمان را برای ما تبیین کند.
 ٠٨:٤٦ - 1396/02/25 - نظرات : ٠متن کامل >>

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>






   مطالب مرتبط
بازدیدها
امروز :10106
کل بازديدها :11835930
بازديدکنندگان آنلاين :22
بازديدازاین صفحه :171421