نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[فراموشی کلمه عبور]
صفحه اصلي > دین و اندیشه > ادیان و فرق 


محمدعلی آذرشب
فطرت انسان‌ها به سمت تقریب می‌رود
محمدعلی آذرشب در گفتگو با مهر: فطرت انسان‌ها به سمت تقریب می‌رود/ تلاش غرب برای جلوگیری از وحدت محمدعلی آذرشب گفت: ما در مقابل کوه‌هایی از مشکلات نسبت به وحدت قرار گرفته‌ایم. قدرت های بزرگ اروپایی به همراه تمام مزدورانشان در منطقه همه بسیج شده‌اند تا وحدت ایجاد نشود. خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه_حامد رضایی: کسانی که درباره موضوع وحدت اسلامی کار و تحقیق کرده اند، حتماً محمدعلی آذرشب را می شناسند. آذرشب یکی از پیشکسوتان این حوزه است که آثار علمی و تجربیات عملی بسیاری درباره موضوعات جهان اسلام و مشخصا مسئله وحدت اسلامی دارد. آذر شب، استاد دانشگاه تهران، عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.
 ٠٥:٣٥ - 1396/09/19 - نظرات : ٠متن کامل >>
یک عالم اهل سنت لبنان
علمای اهل سنت، مذهب ابن تیمیه را آفت اسلام می‌دانند
یک عالم اهل سنت لبنان در گفتگو با مهر: علمای اهل سنت، مذهب ابن تیمیه را آفت اسلام می‌دانند شیخ محمد الزعبی گفت: شفاعت‌جویی از پیامبر جایز و نیکوست و هیچ یک از سلف و خلف آن را انکار نکرده تا اینکه ابن تیمیه آن را انکار کرد و بدعتی ایجاد کرد که تبدیل به آفتی در اسلام شد. خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه_محمد مظهری: بخش مهمی از جهان اسلام سالهاست در آتش فتنه اختلافات مذهبی می سوزد. میراثی که پیامبر رحمت برای ما مسلمانان به جای گذاشته بود، توسط برخی فرقه های افراطی به انحراف کشیده شد و به نام اسلام قتل و غارت و وحشی گری را به عنوان سنت این پیامبر عظیم الشان به جهان معرفی کردند، صدای فتنه گران و تفرقه انگیزان در بوق های تبلیغاتی شان چنان بلند است
 ٠٥:٣٢ - 1396/09/19 - نظرات : ٠متن کامل >>
محسن معصومى،محمدعلى کاظم بیگى،فرهاد حاجرى
نخستین آشنایی مسلمانان شبه‌قاره هند با اندیشه وهّابیت
محسن معصومى،محمدعلى کاظم بیگى،فرهاد حاجرى نخستین آشنایی مسلمانان شبه‌قاره هند با اندیشه وهّابیت این مقاله در پی آن است تا با بررسی جنبش سید احمدی بریلوی و نقد دیدگاه های مرتبط با آن به این سؤال پاسخ دهد که نخستین آگاهی‌ها و آشنایی مسلمانان شبه قاره هند با جنبش وهابیت، چگونه و از چه طریق بوده است؟ چکیده با گسترش جنبش موسوم به جنبش وهّابی در جزیرةالعرب، سایر مسلمانان جهان اسلام به این جنبش واکنش نشان دادند و آراء محمد بن عبد الوهاب در بین مسلمانان، مخالفان و موافقانی جدی یافت.
 ٠٥:٥١ - 1396/09/11 - نظرات : ٠متن کامل >>
فعال دینی لبنانی
وهابیت مهمترین مشکل جهان اسلام است
فعال دینی لبنانی با مهر مطرح کرد؛ وهابیت مهمترین مشکل جهان اسلام است شیخ «علی محمود القندور» فعال دینی لبنان با بیان اینکه امروز وهابیت مهمترین مشکل جهان اسلام است، گفت: پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی علیه امت اسلامی همچنان فعال است. خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته با مشارکت شخصیت های سیاسی و دینی از بیش از ۹۰ کشور جهان در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این اجلاس بر لزوم تقویت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تأکید و تصریح کردند که القاء وجود اختلافات عمیق و حقیقی میان شیعیان و اهل تسنن از جمله توطئه های دشمنان به شمار می رود.
 ٠٧:٠٠ - 1396/09/08 - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان
لزوم مقابله فکری با وهابیت/از امام خامنه‌ای تشکر می‌کنیم
رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفتگو با مهر: لزوم مقابله فکری با وهابیت/از امام خامنه‌ای تشکر می‌کنیم شیخ «ماهر عبدالرزاق» در سخنانی تأکید کرد: ما از امام خامنه‌ای، دولت و ملت ایران به دلیل خدمات بزرگ و ارزنده ای که به امت اسلامی داشته اند، قدردانی می کنیم. خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته با مشارکت شخصیت های سیاسی و دینی از بیش از ۹۰ کشور جهان در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این اجلاس بر لزوم تقویت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تأکید کرده
 ٠٦:٠١ - 1396/09/08 - نظرات : ٠متن کامل >>
مظلوم ترین اقلیت قومی در جهان :میانمار کجاست؟
پیامبر گرامی اسلام: آن کس که بشنود کسی مسلمانان را به یاری می‌طلبد و پاسخش ندهد، مسلمان نیست بحارالانوار، ج 71، ص 339 مظلوم¬ترین اقلیت قومی در جهان علی مهر میانمار کجاست؟ میانمار کشوری در آسیای جنوب شرقی با مساحتی بالغ بر ۶۷۸۵۰۰ کیلومتر است. چین، لائوس، تایلند، بنگلادش و هند همسایگان این کشور هستند. از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان مرز آبی دارد. این کشور تا سال 1948 مستعمره بریتانیا بود و در این سال بریتانیا اجازه داد تا استقلال یابد و نامش از برمه به «میانمار» تغییر یافت. میانمار جمعیتی بالغ بر ۵۵ میلیون نفر دارد. ۷۰ درصد آن¬ها بودایى هستند.
 ٠٦:٢٨ - 1396/08/23 - نظرات : ٠متن کامل >>
بایدها و نبایدهای اقلیت‌های دینی در حاکمیت جامعه اسلامی
بایدها و نبایدهای اقلیت‌های دینی در حاکمیت جامعه اسلامی گروه سیاست و اقتصاد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت اسلامی باید حقوق و آزادی‌های مقرر شده برای اقلیت‌های دینی را به رسمیت بشناسد، گفت: تنها در صورتی که اقلیت‌های دینی دست به اسلحه برده و علیه جامعه اسلامی توطئه کنند و یا باعث بی‌اعتمادی در جامعه شوند، از حمایت‌های دولت اسلامی محروم می‌مانند. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، در نظام حقوقی اسلام اقلیت‌های دینی از احترام و حقوق خاص خود برخوردارند و معمولا با عنوان اهل کتاب شناخته می‌شوند. برای اینکه در جامعه اسلامی میان مسلمانان و اقلیت‌های دینی همزیستی مسالمت‌آمیز شکل بگیرد، قراردادی با عنوان ذمه پیش‌بینی شده که از طریق آن اقلیت‌ها می‌توانند مانند یک شهروند در جامعه اسلامی زندگی کنند و در ازای پرداخت جزیه، از حمایت‌های دولت اسلامی بهره‌مند شوند. از آنجا که معمولا مباحث زیادی در رابطه با نوع و میزان حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی مطرح می‌شود،
 ٠٦:٠٤ - 1396/08/10 - نظرات : ٠متن کامل >>
در گفتگوی تفصیلی
رشد عرفان‌های کاذب در سایه کم‌کاری نهادهای مسئول
در گفتگوی تفصیلی با مهر عنوان شد؛ رشد عرفان‌های کاذب در سایه کم‌کاری نهادهای مسئول رئیس سازمان نظام روانشناسی معتقد است عرفان‌های کاذب در سایه کم‌توجهی نهادهای مسئول از جمله روانشناسان و نهاد روحانیت رشد کرده‌اند و تنها راه موثر مقابله با آنها آگاهی‌رسانی به جامعه است. خبرگزاری مهر، گروه جامعه: مراجعه به رمال و فال‌گیر تقریبا با تاریخ تمدن بشری پیوند خورده است؛ اما چه عاملی سبب می شود که در دنیای مدرن با این همه توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جوامع و ظواهر مدرن همراه با تغییرات تکنولوژیک، هنوز بازار فالگیری و شیوه‌های مدرن آن یعنی انرژی درمانی و عرفان‌های کاذب و ... داغ است و هنوز هستند افرادی که با خیال رفع مشکلات و مسائل خود به این اشخاص مراجعه می کنند. برای یافتن پاسخ این سوالات با عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور کشور به گفتگو پرداختیم.
 ٠٥:٠٦ - 1396/08/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
آیت الله اراکی:
افول تفرقه گرایی، نتیجه تلاش های تقریب نهاد است
آیت الله اراکی: افول تفرقه گرایی، نتیجه تلاش های تقریب نهاد است آیت الله اراکی گفت: اینکه امروزه ما شاهدیم که تفرقه گرایی رو به افول و گفتمان غالب، گفتمان وحدت گرایی است نتیجه تلاش های تقریب نهاد است. به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاس بین المللی هم اندیشی نقش اتحادیه های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت صبح امروز در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرد.
 ٠٧:٢٥ - 1396/07/20 - نظرات : ٠متن کامل >>
نقش تکمیلی قرآن در داستان آفرینش/ هدایت الهی پس از هبوط
نقش تکمیلی قرآن در داستان آفرینش/ هدایت الهی پس از هبوط کتب مقدس، هیچ اشاره ‏ای به هدف آفرینش حضرت آدم و حوا نکرده اند، در حالی که وقتی به سراغ قرآن می‏ آییم، درمی ‏یابیم که قرآن بسیاری از اسرار در این زمینه را بازگو کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری، رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد در یادداشتی به موضوع داستان آفرینش در قرآن پرداخته است: با صرف نظر از نقش قرآن در تصحیح آموزه ‏های ناصحیح کتاب مقدس در زمینه آفرینش هستی و انسان، قرآن پرده از اسراری در این زمینه برداشته و آموزه ‏هایی را مطرح ساخته که کتاب مقدس نسبت به آنها به طور کامل ساکت است. اهم این آموزه ‏ها بدین شرح است: هدف از آفرینش انسان
 ٠٥:٣٢ - 1396/07/19 - نظرات : ٠متن کامل >>
آیت الله اعرافی: گفتگو میان علمای اسلام و بودیسم ضروری است
۰ آیت الله اعرافی: گفتگو میان علمای اسلام و بودیسم ضروری است قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم گفتگوی میان علمای اسلام و بودیسم تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه به مسئولیت خود نسبت به مسائل بین‌المللی آگاه است. آیت الله اعرافی: گفتگو میان علمای اسلام و بودیسم ضروری است به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه محسن محمدی، سفیر کشورمان در تایلند و میانمار، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به معرفی جامعه المصطفی پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی در یک دهه گذشته دارای حرکتی نظام‌اند و پرشتاب، بر اساس برنامه‌های طراحی شده میان مدت و بلند مدت بوده است. وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند جامعه المصطفی العالمیه و طلاب و دانش آموختگان غیرایرانی آن، خاطرنشان کرد:
 ٠٩:١٢ - 1396/07/15 - نظرات : ٠متن کامل >>
آیا وهابیون، قاتلان اهل‌بیت و ناصبیون نجس‌اند؟
آیا وهابیون، قاتلان اهل‌بیت و ناصبیون نجس‌اند؟ به طور کلّی كافر غیر کتابی نجس است و مراد از کافر كسی است كه بخش احکام اسلامی تبیان آیا وهابیون، قاتلان اهل‌بیت و ناصبیون نجس‌اند؟ آیت الله العظمی سیستانی (حفظه الله تعالی) به طور کلّی كافر غیر کتابی نجس است و مراد از کافر كسی است كه: الف. به خداوند متعال یا به یگانگی او معترف نباشد ب. یا معترف به نبوّت خاتم الأنبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) نباشد نواصب یعنی آنهایی كه نسبت به ائمّه (علیهم السلام) اظهار دشمنی می‌‌نمایند، نجس‌‌ هستند. همچنین شخصی كه به یكی از چهارده معصوم (علیهم السلام) از روی دشمنی و بغض دشنام دهد، نجس می‌‌باشد ج. یا یكی از ضروریات دین را منكر شود
 ٠٥:٥٠ - 1396/07/15 - نظرات : ٠متن کامل >>
شیعیان بهره داوودی
شیعیان بهره داوودی «بهره داوودی» یکی از مذاهب منشعب از تشیع است که در سطح جهان چند میلیون نفر پیرو دارد. اساس این فرقه بر انتخاب داوطلبانه آن قرار گرفته است، لذا افراد هر یک از جوامع بهره، آزادانه این مذهب را پذیرفته اند و در قبول و یا رد آن آزادند. «بهره» مشتق از اصطلاح گجراتی «وهروو» به معنای «تجارت کردن» است. اسماعیلیان گجرات به این دلیل بهره نام دارند که در اصل تجارت پیشه بوده‌اند. بهره‌ها عمدتا اصل و نسب هندو دارند و از دو گروه شیعی (اکثریت) و سنی (اقلیت) تشکیل شده‌اند. شیعیان همگی اسماعیلی بوده و بیشتر آنان بازرگانان هستند. اما سنی‌ها بیشتر روستایی بوده و به کشاورزی اشتغال دارند. پس از مرگ نابهنگام اسماعیل، فرزند بزرگ امام صادق(ع) که پنج سال پیش از شهادت امام ششم شیعیان صورت گرفت، حضرت، نص امامت را بر موسی پسر دیگر خود قرار داد. با این حال، گروهی از یاران امام صادق(ع) با این انتصاب مخالفت نموده و بر امامت اسماعیل پای فشردند. گروهی از آنان حتی منکر مرگ اسماعیل شدند و مرگ او را تقیه ای برای مصونیت از سوء قصد دشمنان دانستند. این انشعابیون سپس محمد پسر اسماعیل را امام بعدی دانستند و با عدم قبول امامت موسی کاظم(ع)، رسماً از سایر شیعیان جدا شدند. بدین سان شاخه نوینی از تشیع پدید آمد که پیروان آن خود را اسماعیلیان یا اسماعیلیه خواندند. پس از مرگ محمد، اسماعیلیه به طور پراکنده تبلیغاتی را انجام می دادند تا سرانجام با روی کار آمدن حکومت فاطمیان مصر، این فرقه بسیار قدرتمند شد. پس از مرگ المستنصر، اختلافی بین اسماعیلیان بروز نمود؛ زیرا گروهی از آنان، نزار پسر بزرگ وی را رهبر اسماعیلیه ها دانستند و گروه دیگر، مستعلی فرزند کوچک وی را پیشوای اسماعیلیان خواندند. پیروان مستعلی به «مستعلیون» معروف شدند که باقیمانده آنان امروزه به «بهره» موسومند. منبع: حوزه نیوز
 ٠٩:٠٠ - 1396/07/06 - نظرات : ٠متن کامل >>
آیت الله اراکی:
امروز شاهد جنگ نظام سرمایه‌داری با بشریت هستیم
آیت الله اراکی: امروز شاهد جنگ نظام سرمایه‌داری با بشریت هستیم آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز جنگی بین ادیان وجود ندارد، بلکه آنچه وجود دارد جنگ بین انسان و نظام سرمایه‌داری است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی روز سه شنبه در جلسه افتتاحیه کنفرانس فرهنگ گفتگو بین ادیان که با اشراف ریاست جمهوری لبنان "عماد میشل عون" در هتل لنکستر بیروت در حال برگزاری است با تشکر از ریاست جمهوری لبنان برای ایجاد فضای گفتگو و حوار بین ادیان، قرآن کریم را اولین دعوت‌کننده به گفتگو بین ادیان دانست وگفت: قرآن کریم با نفی سؤال از عملکرد اتباع ادیان، مسلمین را به ادب گفتگو دعوت می‌کند. وی با تاکید بر اینکه گفتگوی سازنده تنها در فرضی صورت می‌پذیرد که بر اساس مبنایی مورد توافق همه اطراف شکل بگیرد، تنها مبنا و اساس مورد پذیرش نزد همه ادیان و گرایش‌ها را عقل و برهان بر پایه منطق عنوان کرد
 ٠٧:١٦ - 1396/06/22 - نظرات : ٠متن کامل >>
موعود در ادیان ‌الهی و غیر ‌الهی
موعود در ادیان ‌الهی و غیر ‌الهی ایمان به ظهور منجی بشریت از وضع موجود و اقامه عدل و داد، به صورت فطری در نهاد بشر وجود دارد؛ از این رو این عقیده در هر ملت و دینی وجود دارد. شکی نیست که اعتقاد به اصلاح جامعه از وضعیت موجود، از ابتدای تاریخ بشر در ذهن مردم وجود داشته است و از عقاید اختصاصی دین اسلام نیست. زهرا رضاییان- بخش مهدویت تبیان موعود در ادیان‌الهی و غیر‌الهی در بین ادیان آسمانی قبل از ظهور اسلام مشاهده می‏ کنیم که همگی خبر از وقوع این حقیقت داده و حتی صفات مصلح و راه‏ کارهای اصلاحی او را نیز بیان کرده ‏اند، گرچه نام او را مهدی و دعوت اصلاحی او را به نام مهدویت نگذاشته‏ اند. این عقیده و فکر حتی به ادیان دیگر از قبیل زردشتی و برهمنی و... نیز سرایت کرده است.(1) در میان ادیان آسمانی و آیین ‏های شبه دینی و ملت ‏ها، می ‏توان از آن ها نام برد:
 ٠٧:٤٣ - 1396/06/21 - نظرات : ٠متن کامل >>
مروری بر نظرات علمای اهل سنت ایران در مورد وهابیت
مروری بر نظرات علمای اهل سنت ایران در مورد وهابیت وهابیت با عقاید خطرناک خود موجب ناامنی در کشورهای اسلامی و قتل و کشتار مسلمانان می‌شود. این در حالیست که فرقه وهابیت و تفکرات آن از سوی بسیاری از علمای اهل سنت رد شده است. وهابیت مروری بر نظرات علمای اهل سنت ایران در مورد وهابیت به گزارش جام نیوز، وهابیت با عقاید خطرناک خود موجب ناامنی در کشورهای اسلامی و قتل و کشتار مسلمانان می‌شود. این در حالیست که فرقه وهابیت و تفکرات آن از سوی بسیاری از علمای اهل سنت رد شده است. در ادامه به برخی از مواضع علمای اهل سنت ایران در این مورد می‌پردازیم. خبرگزاری «آنا» در تاریخ 95/7/27 در خبری نوشت: ماموستی ملااحمد شیخی از علمای اهل سنت با تأکید بر این که تکفیری‌های داعشی هیچ گونه اصالتی در مذهب سنی ندارند و اینکه می‌گویند سنی‌ها زیرگروه وهابیت هستند را هم ما قبول نداریم، افزود: «معتقد هستیم وهابی‌ها از مذاهب اهل سنت خارج هستند.»
 ٠٦:١٣ - 1396/06/06 - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس موسسه بهداشت معنوی:
عرفان‌های نوظهور فعالیت منافقانه دارند
رئیس موسسه بهداشت معنوی: عرفان‌های نوظهور فعالیت منافقانه دارند رئیس موسسه بهداشت معنوی گفت: عرفان‌های نوظهور با عناوین دیگری تلاش می‌کنند و فعالیت آنها منافقانه است. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف در جمع روحانیون مستقر استان قم در مورد عرفان‌های نوظهور و نحله‌های انحرافی اظهار کرد: نامگذاری روشنی در مورد این نحله‌ها و عرفان‌ها وجود ندارد و تعداد این نحله‌ها خیلی زیاد است.
 ٠٧:٤٢ - 1396/05/05 - نظرات : ٠متن کامل >>
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام کاشانی/ ۲
تخریب علمای بزرگ اهل سنت، اشتباه راهبردی است
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام کاشانی/ ۲ نفوذ فکر «داعش» ما را هم تهدید می‌کند/ تخریب علمای بزرگ اهل سنت، اشتباه راهبردی است/ به اسم نقد داعش، نباید اهل سنت را تخریب کرد استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: باید از نقد تخریبی عالمان قدرتمند اهل سنت مانند مولوی عبدالحمید اجتناب کنیم، زیرا این کار فقط دو نتیجه دارد یا باعث دین‌گریزی جوانان سنی می‌شود یا آنها را به سوی تکفیر سوق می‌دهد. خبرگزاری فارس،‌ گروه آئین و اندیشه: حجت‌الاسلام حامد کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه مهمان خبرگزاری فارس شد تا در پرونده «فکر تکفیر» از جریان‌های سلفی تکفیری و علل رشد و نضج آنها بگوید.
 ٠٦:٢٦ - 1396/05/03 - نظرات : ٠متن کامل >>
رییس «شورای اخوت» درگفتگو با مهر:
طالبان از مدارس دیوبند سربرآورد
رییس «شورای اخوت» درگفتگو با مهر: طالبان از مدارس دیوبند سربرآورد/ جریان شناسی فکری گروه های افغان مولوی حسام گفت: طالبان حرکتی است که از دل مدارس دیوبندی سر در آورده است. یعنی نسل و فکر دیوبندی است. اما طالبان بیشتر از اینکه دیوبندی عمل کند قشری و قبیله ای برخورد می کند.
 ٠٨:٣٩ - 1396/05/01 - نظرات : ٠متن کامل >>
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی فرانکفورت:
عربستان عامل اصلی ترویج افراط گرایی است/ پیوند وهابیت و تروریسم
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی فرانکفورت: عربستان عامل اصلی ترویج افراط گرایی است/ پیوند وهابیت و تروریسم پس از انتشار گزارش هایی در انگلیس در خصوص نقش عربستان در صدور و ترویج افراط گرایی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی فرانکفورت این موضوع را تائید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در هفته گذشته ۲ گزارش در انگلیس منتشر که یکی در خصوص کمک های مالی عربستان به گروه های تروریستی بود و شخص «تراز می» نخست وزیر انگلیس مانع انتشار آن شده بود و دومی گزارشی بود که موسسه تحقیقات «هنری جکسون سوسایتی» درباره نقش عربستان سعودی در ترویج افراط گرایی منتشر کرد.
 ٠٣:٥٥ - 1396/04/20 - نظرات : ٠متن کامل >>

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>






   مطالب مرتبط
بازدیدها
امروز :10299
کل بازديدها :11319282
بازديدکنندگان آنلاين :14
بازديدازاین صفحه :90904