نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[فراموشی رمز توسط ایمیل]


  چاپ        ارسال به دوست

کارگردان انیمیشن کیست و وظایفش چیست؟

كارگردان انيميشن

کارگردان فيلم هاي انيميشن كسي است كه مسئول اجرايي فيلم بوده و به صورت شخصي يا قراردادي يا رسمي در شركت يا مؤسسه فيلم سازي، فیلم مي سازد و در هر صورت مي پذيرد كه كارها را به شكل مطلوب با مسئوليت شخصي يا گروهي با مشورت و هماهنگي دستياران به انجام برساند.

 كارگردان با تحصيلات دانشگاهي بايد به كليه امور فيلم سازي از انتخاب فیلمنامه تا بخش فيلم به صورت نظري و عملي آگاهي داشته باشد و خلاصه اين وظايف عبارتند از:

- مديريت و سرپرستي، كارگردان بايد به كليه توانايي هاي اجرايي و مسايل اخلاقي افراد گروهي كه انتخاب كرده واقف باشد.

- آشنا به گرفتاري هاي جاري در ارتباط با كمبودهاي داخلي و خارجي افراد و فضاي كار.

- تقويت حس همكاري بين افراد گروه با همديگر و گروه هاي در تماس.

- نظارت مستقيم در انتخاب فيلم نامه

- ايجاد جو كاري مطلوب براي همكاران حساس هنرمند كه از نظر روحي و رواني بسيار مهم و قابل مطالعه و تعمق است.

- تفكيك انواع كار و تقسيم وسايل و لوازم كار.

- كنترل لحظه به لحظة كار در بخش هاي مختلف.

- مشورت و هماهنگي با كارگردان هنري فريم به فريم.

- تقسيم كارها بين كاركنان در طول فيلم.

- ارزيابي و برآورد حجم كار از نظر كمي و كيفي و انتخاب تعداد انواع كاركنان كاردان، نوع وسايل و تعداد لوازم مصرفي.

- كارگردان بايد فيلم نامه اي را انتخاب كند كه به آن اعتقاد قلبي ايمان اخلاقي و تسلط كامل اجرايي داشته باشد و فيلم را به صورت تصويري با تمام جزييات در ذهنش ببيند و فضا و گرافيك كار را انتخاب كند.

- تسلط كامل نظري و حتي عملي كارگردان به تخصص هاي هنرهای تجسمی طراحي، نقاشي، گرافيك و فيلم سازي و انجام آن در موارد خاص.

- انتخاب كاراكترهاي فيلم مورد نظر كه توسط طراح كاراكتر خلق مي شود.

- انتخاب تكنيك با كمك و نظر تهیه کننده.

- تنظيم استوري برد اوليه و تهيه استوري برد اصلي و انتخاب صحنه هاي زيبا و منطقي و گويا با كمك طراح استوري برد.

- برنامه نويسي و زمانبندي كار و كاركنان صحنه به صحنه، فريم به فريم، رسم نمودارهاي خطي، شكلي (دکوپاژ).

- تهيه لي اوت صحنه با كمك طراح و تعيين زمان و مكان حركات و زاویه دید دوربين.

- نسبت سنجي و جاي گزيني كاراكتر هاي متحرك و ثابت و آماده سازي كادر، لي اوت و كليدهاي طرح حا براي انيماتورها.

- غلط گيري طرح هاي حركت.

- دقت و بازنگري تست هاي حركتي.

- كنترل دسن و رنگ روي طلق ها به طريقه سنتي و كلاسيك، دسن روي كاغذ براي كامپيوتر.

- كنترل رنگ و فضا سازي، پرسپکتیو زمينه ها از روي لي اوت ها

- كنترل تمام مراحل بعد از دسن در فضاي كامپيوتر (راندرينگ، كامپوزيت) تا مونتاژ فيلم.

- برنامه نويسي و رعايت رواني برش هاي پشت سر هم و انتخاب حالت هاي خاص يا به كارگيري قيدها، ديزالوها، زوم ها و غيره، براي فیلم برداری انتهايي كه به دست دستیار کارگردان سپرده مي شود.

- فيلم براي تدوین و جا به جايي قسمت هاي مختلف به خاطر هماهنگي، ربط، تداوم و تفهيم صحنه هاي پشت سرهم و برقراري ارتباط بيننده با فيلم وكنترل ريتم از نظر اوج، فرود، هيجان، آرامش، حركت و سكون، گرمي و سردي، تاريكي و روشنايي، تندي و كندي به مونتور سپرده مي شود كه در كنار کارگردانی فیلم را براي اتانولاژ و تنظيم رنگ ها آماده كرده و به لابراتوار بفرستند.

- نظارت و انتخاب صداها، آهنگ ها، افكت ها در طول زمان صداگذاری در كنار تهيه كننده.

- حضور حتمي در مرحله ميكس به همراه تهيه كننده و مدير بخش.

- چاپ و گرفتن كپي، انتخاب زمان و مكان پخش فیلم يا سریال در شبكه ها، سینما، شهرستان ها، با نظر كارگردان موفق تر خواهد بود.

كليه مراحل بالا با مديريت صحيح، كارداني و دقت عمل كارگردان در كار تحت روحيه اي سالم منظم و متعالي زير نظر مستقيم تهيه كننده با اخلاقي خوش و پسنديده به اجرا در مي آيد.

 


١٩:٥٣ - 1391/01/12    /    شماره : ٢٩٣٦    /    تعداد نمایش : ١١٤٩



خروج





   مطالب مرتبط
بازدیدها
امروز :5454
کل بازديدها :17402582
بازديدکنندگان آنلاين :4
بازديدازاین صفحه :202081