نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[فراموشی رمز توسط ایمیل]


یادداشت اختصاصی آیت الله رشاد؛
حقیقت اثر هنری، امتداد ابعاد وجودی هنرمند است
یادداشت اختصاصی آیت الله رشاد؛ حقیقت اثر هنری، امتداد ابعاد وجودی هنرمند است/ نسبت هنر و ارزش نیت و ذهنیت هنرمند، عامل اصلی تعین حقیقت و هویت اثر هنری است. اثر هنری، بسته به هویت علل پدیدآورنده‌اش، عیارسنجی شده، ارزش و ضدارزش‌بودن و میزان ارزشمندی آن مشخص می‌گردد. به گزارش خبرنگار مهر، متن پیش رو یادداشت اختصاصی آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با موضوع «هنر وارزش» است که از نظر می گذرد؛
 ٠٧:٤٥ - 1395/11/27 - نظرات : ٠متن کامل >>
سهم فرهنگ از لایحه برنامه ششم توسعه
سهم فرهنگ از لایحه برنامه ششم توسعه/ مجلس کاستی‌ها را اصلاح کند دولت لایحه نهایی برنامه ششم توسعه را به مجلس دهم تقدیم کرده تا نمایندگان مردم به ویژه در حوزه فرهنگی بتوانند از منظرهای مختلف و متنوع، آن را ارزیابی، اصلاح و تکمیل کنند. خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ: تیر ماه سال گذشته بود که سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله ششم توسعه از سوی رهبر انقلاب به رئیس محترم جمهور ابلاغ شد که یکی از محورهای سه گانه مهم آن «تعالی و مقاوم سازی فرهنگی» بود.
 ٠٥:٠٩ - 1395/05/26 - نظرات : ٠متن کامل >>
80 سال نگارگری یک هنرمند
این روزها گالری شکوه میزبان تابلوهای نگارگری هوشنگ جزی‌زاده است که به مناسبت هشتادمین سال تولد این هنرمند به دیوارهای این نگارخانه آویخته شده است.
 ١٦:٤٠ - 1392/08/04 - نظرات : ٠متن کامل >>
ما در پیاله‌ عكس‌ رخ‌ یار دیده‌ایم‌
مینیاتوری‌ با صحنه‌ی‌ حماسی‌، نبرد قهرمانان‌ ایرانی‌ را در شاهنامه‌ به‌ تصویر كشیده‌ است‌. وقتی‌ دقیق‌تر نگاه‌ می‌كنیم‌، جنبه‌های‌ دیگری‌ از تصویر برایمان‌ آشكار می‌شود.
 ٢٢:٥٥ - 1391/08/27 - نظرات : ٠متن کامل >>
متریالهای هنر سفالگری(2)
به طور کلی خاک های سرامیکی به دو گروه تقسیم می شود: نوع اول و نوع دوم.
 ١٢:٣٢ - 1391/08/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
متریالهای هنر سفالگری(1)
در این مقاله با انواع مواد اولیه که در هنر سفالگری مورد استفاده قرار می گیرند آشنا خواهید شد.
 ١١:٥٥ - 1391/08/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
رنگ در نقاشی دوره اسلامی
رنگهایی که در مشرق زمین متداول بوده و برای نقاشی روی قلمدان یا جلد کتاب یا رحل قرآن و کاغذ به­کار می­رفته است اکثراً رنگهای ثابت معدنی و آبرنگ بوده، نه رنگـهای روغنی.
 ١٨:١٧ - 1391/05/09 - نظرات : ٠متن کامل >>
گفت و شنودی با یک نگار گر
چهارشنبه 3 سرطان 1388محفلی در تالار دوهزار نفری مولانا جلال الدین محمد بلخی، به مناسبت فراغت شاگردان "مرکز تربیوی هرات باستان" برگزارشده بود. بنا به دعوت استاد مسعود جویا، من به اتفاق آقای ظاهر اضطرابی به آن محفل رفتم.
 ١٢:٣٠ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
پیشه هنر مینیاتور در ایران
پیشه هنر مینیاتور در ایران
 ١٢:٢٩ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
هنر منیاتور در ایران باستان
هنر منیاتور در ایران باستان
 ١٢:١٩ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
وجود منیاتور در ایران
وجود منیاتور در ایران
 ١٢:١٧ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
تاریخچه‌ی مینیاتور درایران
تاریخچه‌ی مینیاتور درایران
 ١٢:١٣ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
تاریخ و هنر منیاتور در ایران
تاریخ و هنر منیاتور در ایران
 ١٢:١٢ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
نگاهی به هنرمینیاتورایران
نگاهی به هنرمینیاتورایران
 ١٢:١١ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
هنر مینیاتورسازی در ایران
هنر مینیاتورسازی در ایران
 ١٢:٠٩ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
مکتب نگارگری اصفهان
مکتب نگارگری اصفهان
 ١٢:٠٨ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
آشنایی با هنر تشعیر
آشنایی با هنر تشعیر
 ١٢:٠٤ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
اهمیت هنر نقاشی (مینیاتور)
اهمیت هنر نقاشی (مینیاتور)
 ١٢:٠٢ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
ابزار کار برای هنر تذهیب
ابزار کار برای هنر تذهیب
 ١١:٥٦ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
مراحل اجراي تذهيب
مراحل اجراي تذهيب
 ١١:٥٦ - 1391/01/12 - نظرات : ٠متن کامل >>





   مطالب مرتبط
بازدیدها
امروز :9869
کل بازديدها :16172889
بازديدکنندگان آنلاين :1
بازديدازاین صفحه :14006