31 فروردین 1403, 1:53

جوانان برای ساختن ایران قیام کنند

جوانان برای ساختن ایران قیام کنند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح در اجلاسیه گفتمان مشترک مبلغات و فعالان فرهنگی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به تشریح و ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظیفه آحاد مردم به ویژه نسل جوان در قبال این بیانیه مهم پرداخت.
وی گفت: یک طرح مهم و اساسی از بیانیه گام دوم انقلاب استخراج می‌شود که این طرح محوری و فراگیر محدود به افراد خاص یا منطقه خاصی نیست و ادعای ما این است که بسیار کلیدی و منطبق بر کانون نیازهای روز است و عنوان کلی آن عبارت است از «طرح راهبردی رهبری مبنی بر قیام جوانان برای ساختن ایران».
وی افزود: این طرح یک دعوت جدی حضرت آقا برای جوانان است؛ خوشبختانه این بیانیه گام دوم انقلاب به صورت کاملا هوشمندانه در یک زمان خوب صادر شد ولی متاسفانه ما این بیانیه را به صورت یک بیانیه عملیاتی دنبال نکردیم.
عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: متاسفانه در عین اینکه دارایی‌های این بیانیه مهم را دیدیم اما خود بیانیه را به صورت دعوت راهبردی مقام معظم رهبری دیده نشد که در این میان سه بحث مهم و کلی مطرح می‌شود، اول ترسیم از این دعوت فاخر، دوم پیامدها و ثمرات این ایده پرداخته شود و سوم هم تفسیر مکتبی این حادثه.
به گفته این استاد حوزه، ثمرات این بیانیه به خوبی محقق شده است و جو یأس و ناامیدی زمان صدور را با مهربانی خاصی کنار زد و با وجود گذشته پرافتخار و داشتن دستاوردهای بزرگ فعلی انقلاب، آینده‌ای امیدبخش در انتظار انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام فلاح تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه از ما می‌خواهند تا عظمت چشم‌انداز انقلاب اسلامی برای مردم ایران روشن شود و تنها راه دستیابی به آن چشم‌انداز، حرکت عمومی در کشور به سمت تمدن اسلامی و مقدمه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.
وی با توضیح اراده مقام معظم رهبری در شکل‌گیری پدیده انسانی اراده ملی گفت: یک حرکت عمومی معقول، منضبط و صحیح باید اتفاق بیافتد و این حرکت فعلی در کشور باید انضباط و سرعت پیدا کند تا مردم آن را احساس کنند.
حجت‌الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود به تبیین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پرداخت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تراز معرفتی ما را بالا برد ولی به خاطر علوم انسانی غربی برخی میانه خوبی با این انقلاب شکوهمند ندارند.
استاد حوزه علمیه افزود: انقلاب اسلامی در ابتدا یک درک متعالی از هستی به ما ارائه می‌دهد. این انقلاب یک اندیشه، جهان‌بینی و درک متفاوت و متعالی از هستی را ارائه می‌دهد و یک سخن نو جلوی همگان قرار داد.
عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جامع‌ترین، متعالی‌ترین؛ عینیت‌گراترین و ژرف‌ترین تفسیر از اسلام را همین انقلاب اسلامی ارائه داده است. این انقلاب یک ایده و مأموریت بزرگ و حادثه بالنده جاری است و به ملت ایران هدف داد.
وی ابراز داشت: بدون انقلاب اسلامی اندیشیدن و اقدام کردن نادانی است چرا که مهم‌ترین موضوع تامل و رصد و ارزیابی و چاره اندیشی در عرصه‌های گوناگون در مبانی این انقلاب اسلامی دیده شده است.
حجت‌الاسلام فلاح با بیان اهمیت پای کار آمدن همه مردم و اعتقاد قلبی امامین انقلاب به توانایی‌های مردم گفت: دیدگاه امام و رهبری این است که اگر همه مردم پای کار بیایند، خدای متعال و عنایت باری تعالی نیز وسط خواهد آمد و اگر این اراده ملی انجام شود معجزه صورت خواهد گرفت.
Powered by TayaCMS